Variation 2 af Nessie

Nu ved jeg ikke hvor godt du følger med her på Aalerusen - dette er trods alt mit indlæg nummer 800, som jeg i en hurtig vending har besluttet skal fejres med en give-away, som jeg endnu ikke har besluttet hvad skal indeholde. Mere om det senere i dag.

Men - jeg har jo strikket Nessie - som er een af mine bedste spinde-strikke-designer-succeser i al min tid som strikker - som du stadig er velkommen til at lave din egen skønne version af - der findes masser af lækre garner, der er super velegnet - blandt andet Kauni, som har lange farveskift og Noro Kureyon Sock eller Noro Silk Garden Sock i en mere festlig variant. Måske en stribet version kunne være smuk?

Ind i mellem lidt test-strikkeri har jeg manglet noget strik, der ikke behøvede jeg skulle holde øje, tælle og notere hele tiden, så da er en sommer-variant af Nessie oplagt. Denne er ikke mindre perfek, selvom den er lidt anderledes.

Den er strikket i Katia Luna - et garn primært bestående af bomuld, men som også har procentdele af akryl og polyester, der giver garnet en glimmereffekt. Se et stort nærbillede af garnet lige HER.

Jeg har lavet få ændringer:
  • Strikket en del af sjalet i glatstrik - hvilken del kan du se på billedet.
  • Kun 2 omgange af vendestrik - den første med 5 masker mellem hver vening og den anden omgang nede i flæsen med 15 masker mellem hver vending.
  • Som i Nessie V. 1, er denne lavet lidt på slump - der er slået "sådan cirka" antal masker op, der er lavet "sådan cirka" antal vendepinde og jeg har bare strikket flæsen til jeg "sådan cirka" ikke gad mere. Ingen noter, intet tællearbejde - intet bøvl, bare nydning.

2 kommentarer:

mooncalf sagde ...

800! Congratulations!

I love your new scarf. It looks beautiful in cream. Very elegant.

Julia Zahle sagde ...

Yeah - it does not feel like I have been blogging for so long. Thank you. :-)