Endnu en Nessie!

Det ser ikke ud til jeg kan stoppe med variationer af Nessie. Endnu en bomulds-version er hoppet af pindene og denne gang har jeg skrevet alle numre og noter ned, så der kan udgives en opskrift. Jeg har tilføjet en perlerække af bobler langs udtagningspinden og jeg er svært tilfreds med denne version. Så tilfreds, at jeg er ved at strikke endnu en version i Symbiology.
Jeg overvejer stærkt om jeg skal sælge denne opskrift for en lille skilling via Ravelry - men jeg tager ikke nogen beslutning før min håndspundne version er færdig. Jeg har fået endnu en lille idé til forbedring og tænker på at tilføje en lille note om hvordan jeg har spundet garnet, så andre kan gøre det efter også.
Det er en temmelig provokerende tanke for mig at tage penge for en opskrift, som jeg synes er så enkel, men jeg har også lagt mange timer og energi i at regne på og strikke de efterhånden mange versioner. Jeg husker også stadig hvor svært det var for mig for ganske kort tid siden bare at springe ud i at strikke uden en opskrift, jeg havde brug for en opskrift at læne mig op ad og der er sikkert flere derude, som ikke kan nøjes med "sådan-cirka-opskrifter".
Mine "sådan-cirka-noter" til de forhenværende versioner af Nessie er i øvrigt stadig tilgængelige til jer, som ikke er bange for næsten blindt at kaste jer ud i et vanduhyre-tørklæde. Tag bare et kig på Ravelry

2 kommentarer:

lori sagde ...

that is FANTASTIC! the top photo looks like an octopus - but it looks just great being worn.

Julia Zahle sagde ...

I actuallt concidered calling this scarf "squid", if it did not allready had a name... *lol*